poniedziałek, 21 października 2013

Zanim otworzymy eko sklep - o czym należy pamiętać

Otwarcie sklepu z ekologiczną żywnością to świetny pomysł, ale tylko wtedy, kiedy mamy w związku zeń niezbędną wiedzę. To zaś jest częstym problemem młodych przedsiębiorców, toteż- jeśli do ich grona należymy - pamiętajmy o zapoznaniu się z poradami odnośnie poniższych zagadnień.


Zaangażowanie


Sklep ze zdrową żywnością wymaga zaangażowania i to nie tylko na etapie jego otwierania, ale także w każdym innym momencie. Wynika to zaś z konieczności nieustannego edukowania pracowników, tworzenia więzi z klientelą, która wymaga ciągłego doradztwa (i to na fachowym poziomie), a także podnoszenia kwalifikacji w zakresie kanałów dystrybucyjnych swoich towarów (ze szczególnym naciskiem na niezbędną dziś do tego sieć internetową).

Właściwa pora


Płynność finansowa oraz gromadzenie kapitału to sprawy ważne na każdym etapie funkcjonowania szeroko rozumianej działalności gospodarczej, ale jednym z ważniejszych okresów, aby je osiągnąć, jest otwarcie sklepu. Warto więc poczekać z tym do września, bowiem od tego miesiąca, aż do listopada trwa najlepszy czas na promocje, która powinna osiągnąć moment szczytowy na święta Bożego Narodzenia. Żywność ekologiczna cieszy się wtedy bowiem największą popularnością, czego nie można powiedzieć o okresie wakacyjnym, kiedy to eko sklepy mają zdecydowanie najgorzej.

Prześcignięcie konkurencji


Sklep ze zdrową żywnością przestaje być pomysłem unikatowym, a wręcz przeciwnie, co potwierdza nieustannie rosnąca konkurencja. Warto więc pomyśleć i nad tym, w jaki sposób na jej tle się wyróżnić, uatrakcyjniając swą ofertę, dbając o marketing czy ustalając przyciągające promocje. Sama żywność ekologiczna może bowiem nie wystarczyć, a szkoda byłoby tego całego trudu, jaki trzeba włożyć w rozkręcenie tego typu działalności.

Jednym słowem więc, jeśli chcemy się wziąć za sprzedawanie produktów ekologicznych, musimy wykazać się maksymalną rozwagą oraz ogólnie tym, co jest niezbędne w uruchomieniu własnego biznesu. Nie ma tu bowiem żadnych szans na taryfę ulgową, tym bardziej iż sama żywność ekologiczna cechuje się coraz to większą popularnością i klienci stają się w związku zeń coraz to bardziej wymagający. Nie pozostaje więc tak naprawdę nic, jak odpowiednio się tu dokształcić, przygotować i wreszcie podjąć działań przybliżających nas do oczekiwanego sukcesu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.